Monday, January 12, 2009

Pernah, Suka, Geram


how true what dr. seuss wrote. do you know dr. seuss? one of the more brilliant writer of our time. i love yertle the turtle - try it with your kids! nways, today is 'be brief' day - so i'll hang my long-winded hat, put down my acute-elaborate-description boots and go easy today.

my youngest sister azi put this entry in her blog. looks interesting. wanna give it a go. it's a short list but i think this kind of lists give some clues about the writer. a little bit of this and that. here and there. not all but a bit. just a jist but enough to intrigue.

and permit me to write in my mother tongue today, malay language. cintailah bahasa kebangsaan kita...

6 Perkara Mengenai SAYA PERNAH..

  • saya pernah masuk pertandingan menyanyi wirawan seni remaja kat rtm dengan put ngan irda
  • saya pernah masuk muka depan suratkhabar utusan bersama dr. m dan rakan seperjuangan rempuh saya, wani
  • saya pernah kena marah dengan cikgu depan cikgu-cikgu kat bilik guru kerana berambut sangat pendek
  • saya pernah minum cincau dan lebah termasuk dalam mulut saya
  • saya pernah berdebat dengan pakcik-pakcik dalam debat UMNO peringkat bahagian

6 Perkara Mengenai SAYA SUKA..

  • saya suka bahasa; baik membaca atau menulis
  • saya suka anuar zain dan terbaru ini, afgan syah reza
  • saya suka buat kek
  • saya suka tengok f.r.i.e.n.d.s mesti sambil makan mee goreng indomee
  • saya suka melancong ke luar negara bersama abah dan seisi keluarga

6 Perkara Mengenai SAYA GERAM / TAK SUKA BILA..

  • saya geram bila khaleef tak dengar cakap saya supaya berhenti berbuat sesuatu yang akan menyebabkan dia cedera, barang pecah atau bising
  • saya geram bila pergi berjalan-jalan di tempat yang menarik dan bateri kamera hampir lemah
  • saya geram bila syida bakal pergi menonton puteri gunung ledang di istana budaya
  • saya geram bila lantai rumah sangat sejuk dan saya terlupa di mana saya letak stokin saya
  • saya geram bila saya membebel-bebel tentang sesuatu yang sangat menarik dan mr khairul tak dengar satu ape pun!

now you try!

3 comments:

nazi said...

yang punya SAYA PERNAH sangat menarik. tak acinyer..

yang pasal lebah termasuk mulot tu lawak giler sebab yang pernah cerita.

tapi bukan yang ke yang suka minum air selasih/air berudu?

Syigim said...

hesh bile masa Yang suka makan air telur katak tu! suh syida buat jugak list ni!

neeza said...

macam best jer.. nak buat jugak lah.. hehehheh...

check out these postings too!

Related Posts with Thumbnails