Thursday, December 30, 2010

Al-Fatihah Untuk Mak, 270357 ~ 311203

minta sedekahkan al-Fatihah untuk mak tersayang, Noriza Bt Mohd Anuar yang kembali pada Ilahi 7 tahun lepas hari ini. al-Fatihah.

 

01-alfatihah

 

* * *

 

7 years ago, tonight – was our last night together. i remember she made a huge plate of cucur udang that afternoon. her cucur udang is very simple; with shrimp and onion only, but it was the most delicious i’ve ever tasted. hari terakhir mak, mak sempat lagi masak cucur udang. once a mom, always a mom – till her last breath.

malam tu aku nak pegi tidur rumah kawan baik aku. mak pun tak kisah, sebab mak dia tinggal seorang. kawan baik aku tu belajar di london, jadi aku memang biase tidur rumah dia temankan mak dia. aku cium tangan mak sebelum keluar. pergi dulu, ye mak. itu kali terakhir aku bercakap dengan mak.

tengah malam, adik bongsu aku call – nangis-nangis. katanya, mak pengsan.

oh, aku tak boleh sambung lah. dah nangis dah. menitik-nitik kat keyboard ni. korang sedekahkan lah al-Fatihah ye. hanya Allah yang dapat membalas kiriman doa-doa kalian.

terima kasih!

 

photo

 

hargailah mak-mak korang selagi dia dipinjamkan Allah ke dunia…

 

* * *

 

What though the radiance which was once so bright
Be now for ever taken from my sight,
Though nothing can bring back the hour
Of splendour in the grass, of glory in the flower;
We will grieve not, rather find
Strength in what remains behind;

~ William Wordsworth

click here to read my dedication to this beautiful person i know as Mak.

10 comments:

lil sharky said...

Al fatihah

I amsterdam said...

Salam,

Sy dah 2/3 kali datang sini. Hari ni terpanggil utk komen. Alfatihah utk arwah, semuga rohnya ditempatkan bersama org2 beriman, Amiin.

arin said...

al fatihah untuk arwah..

Anonymous said...

Al-Fatihah utk mak kak syigim..lebih kurang sama plak dgn tarikh pah meninggal. Semoga roh mereka tenang dan ditempatkan bersama org2 beriman. Amin.

Tina teringin nak tau the whole story..nanti kak syigim dah ok, crite la eh.. :)

Pala Maldini said...

al-fatihah..

ada tiga amalan yang pahalanya berterusan sehingga ke alam barzakh. salah satunya ialah.. doa anak2 yang soleh/solehah

moga arwah dicucuri rahmat.. amiinnn

aDyLLa OmaR said...

AL-FATIHAH

Call me Keledek. said...

al-fatihah..i'm touched..this remind of how I should also didik my kidz to be a solehah one :)

amirah said...

al fatihah...moga arwah tenang dan diberkati Allah..

Syigim said...

terima kasih semua. hanya Allah dapat membalas.

:)

watie said...

al-fatihah...semoga rohnya ditempatkan bersama org2 yg beriman...amin

check out these postings too!

Related Posts with Thumbnails